diumenge, 1 d’abril del 2012

Los diarios de Adán y Eva

LOS DIARIOS DE ADAN Y EVA
Mark Twain
Editorial Zorro Rojo
La primera edició d’aquest diari a dues veus és de 1906. Mark Twain el va redactar dos anys després de la mort de la seua esposa i molts pensen que és un relat en homenatge a ella. L’editorial El Zorro Rojo publica una edició especial il·lustrada per Francisco Meléndez que torna, després de molts anys, amb aquest llibre per a joves.

En català, en edició no il·lustrada podeu trobar-lo com :
Els diaris d'Adam i Eva . Angle editorial, 2009.Aquest diari secret i íntim de la vida al Jardí de l’Edèn, presenta amb ironia i tendresa (en la mateixa mesura) la relació entre Adam i Eva i com l’autor nord-americà amb ingeni i sorna mostra les dificultats de la convivència amb la veu de cadascú i la seua interpretació particular.

Extractes del diari d'Adam: Dilluns : Aquesta criatura nova dels cabells llargs sempre és al mig del pas. Sempre em ronda i em segueix amunt i avall. Això no m'agrada; no estic acostumat a tenir companyia. M'estimaria més que s'estigués amb la resta d'animals...Avui ha fet núvol, vent de l'est; em sembla que ens mullarem... Ens? D'on he tret aquesta paraula? Ja me'n recordo... l'ha feta servir la criatura nova. Diari d'Eva: Li he anat al darrere tota la setmana i he provat de donar-me a conèixer. Vaig haver de parlar jo tota l'estona, perquè ell és tímid, però a mi ja m'estava bé.Semblava content de tenir-me per allà, i vaig fer servir sovint la paraula nosaltres, tan sociable, perquè semblava que l'afalagava, sentir-se inclòs. L’humor de Twain, irreverent i àcid ens fa riure i ens emociona. Està vigent i reconeixem com actual les febleses dels humans, la innocència primera en la que ambdós van descobrint el món, el pragmatisme o el romanticisme dels primers moments, el descobriment de paraules, el posar nom a les coses i al mateix temps fer-se preguntes sense resposta.
L’aguda visió que té Mark Twain ens fa recomanar aquesta deliciosa lectura a partir de 14 anys.